Site Dışı SEO Nedir? Kapsamlı Bir Kılavuz

No Comments

Site Dışı SEO Nedir? Kapsamlı Bir Kılavuz

Sayfa Dışı SEO
Sitenizin Google’da üst sıralarda yer almasını ve markanızın organik trafiğini artırmasını istiyorsanız, sayfa içi SEO stratejinizden daha fazlasına bakmanız gerekir. 

Sayfa dışı SEO, başarılı bir SEO stratejisinin temel parçalarından biridir. Ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve sitenizin görünürlüğünü artırmak için nasıl kullanılacağını paylaşacağız. 

Site Dışı SEO Nedir?

Sayfa dışı SEO , web sitenize içerik güncellemeyi veya yayınlamayı içermeyen  tüm SEO taktiklerini ifade eder.

Geçmişte, çoğu “sayfa dışı SEO” ve ” bağlantı kurma ” birbirinin yerine kullanılırdı, ancak gerçekte, kullanabileceğiniz birçok sayfa dışı SEO taktiği vardır: 

  • marka oluşturma
  • alıntı oluşturma
  • içerik pazarlama
  • sosyal medya ve daha fazlası. 

Bu taktikler, hem arama motorlarının hem de kullanıcıların web sitenizi daha iyi anlamasına ve sitenizin otoritesini, güvenini ve alaka düzeyini artırmasına yardımcı olur.

Bunu şöyle düşünün:

  • Web siteniz = sayfa içi SEO
  • Başka bir site veya platform = sayfa dışı SEO 

Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO ve Teknik SEO

Tüm SEO taktikleri üç gruba ayrılabilir: Sayfa İçi SEO, Sayfa Dışı SEO ve teknik SEO. Ama fark nedir?

resim.png
  • Sayfa içi SEO, sitenizde kullandığınız, arama motorlarının içeriğinizi daha iyi anlamasına ve sıralamasına yardımcı olan taktikleri kapsar. Bunların tümü, sayfa içi SEO, içerik oluşturma, başlık etiketlerini optimize etme, görüntü optimizasyonu ve daha fazlası kapsamına girer.
  • Sayfa dışı SEO, web sitenizden veya web sitenizin “perde arkasından” etkinlikleri içerir.
  • Teknik SEO, sitenizin arama motorları tarafından dizine eklenmesini ve taranmasını doğrudan etkileyen faaliyetleri ifade eder. Örnekler arasında site hızı optimizasyonu, yapılandırılmış veriler ve daha fazlası yer alır.

Site Dışı SEO Neden Önemlidir?

Site dışı SEO’yu sitenizin etki alanı yetkilisini oluşturmak olarak düşünün. Bu olmadan, siteniz daha yüksek yetkiye sahip web sitelerini geçmek için mücadele edebilir. 

Arama motorları onları daha güvenilir, alakalı ve güvenilir bulduğundan, daha yüksek otoriteye sahip web siteleri, yetkisi olmayan veya düşük olanlardan daha iyi sıralamaya eğilimlidir.

Birçok kişinin sitenize güvendiğini, paylaştığını ve arama motorlarına referans verdiğini belirtmek istiyorsunuz. Bağlantılar bunu göstermenin bir yoludur, ancak yalnızca bağlantı oluşturmaya odaklanamazsınız. Kullanabileceğiniz başka pek çok sayfa dışı SEO tekniği var – hadi birkaçına göz atalım. 

İşe Yarayan 13 Site Dışı SEO Tekniği

Yetki ve organik arama trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz 13 farklı sayfa dışı taktiğe bir göz atalım:

  • Bağlantı Oluşturma
  • Marka Oluşturma
  • İçerik pazarlama
  • halkla ilişkiler
  • Yerel SEO (GMB ve Atıflar)
  • Sosyal medya
  • Forumlar
  • Etkileyici Pazarlama
  • Olaylar
  • misafir ilanı
  • Podcast’ler
  • incelemeler
  • İçerik Dağıtımı

Google’ın algoritması göz önüne alındığında, bağlantı oluşturma, herhangi bir sayfa dışı SEO stratejisinin ayrılmaz bir parçası olmaya devam ediyor. Ancak web siteniz ve nişiniz için en iyi bağlantıların nasıl oluşturulacağını anlamak önemlidir. 

Yüksek otoriteye sahip web sitelerinden geri bağlantılar kazanmak, sitenizi bir otorite olarak konumlandırmanıza yardımcı olur. Bu yüksek otorite bağlantıları, bir siteden diğerine “güven oyu” gibi çalışır.

Bağlantı kurmanın 1 numaralı hedefi, yetkili sitelerden kaliteli bağlantılar kazanmak olmalıdır. Her zaman nicelikten çok kaliteye odaklanmalısınız.

Bağlantı kurma stratejinizin bir kısmı, siteniz ile rakiplerinizin sitesi arasındaki bağlantı boşluğunu kapatmayı içermelidir. Size bağlantı vermeyen yüksek otoriteli sitelerden geri bağlantı kazanıyorlarsa, bazı kaliteli trafiği kaçırıyor olabilirsiniz. 

Bağlantı kurma konusunda göz önünde bulundurmanız gereken üç temel faktör şunlardır:

Yetki

Şimdiye kadar, umarım, bağlantıların otoritesinin neden bu kadar önemli olduğunu anlamışsınızdır. Herhangi bir web sitesinin otoritesini Semrush’ın Yetki Puanımetriğini kullanarak bulabilirsiniz . Peki AS tam olarak nedir ve neyi ölçer?

Yetki Puanı, bir web sitesinin genel kalitesini derecelendiren ve bir siteden alınan geri bağlantının ne kadar etkili olabileceğini size söyleyen bileşik alan puanımızdır . Puan, aşağıdaki Semrush verilerine dayanmaktadır:

  • Alanın geri bağlantıların miktarı ve kalitesi (yetkisi).
  • Yönlendiren etki alanlarının miktarı ve yönlendiren IP’lerin miktarı.
  • Takip et vs nofollow bağlantıları.
  • Organik arama trafiği (Organik Konumlar raporumuzdan).
  • Kullanıcı sayısı (Trafik Analizi raporumuzdan).

Mevcut bağlantıların yetki puanı hakkında bilgi edinmek için Backlink Analytics aracını kullanabilirsiniz. Sitenizin bağlantılarını ve ilgili yetki puanlarını ‘geri bağlantılar’ sekmesinde görüntüleyebilirsiniz:

resim.png

Yetki puanını, ‘Page AS’ ilk sütun başlığında göreceksiniz. Puan ne kadar yüksek olursa, bağlantının otoritesi de o kadar yüksek olur.

Peki ya yeni bağlantılar ararken?

Herhangi bir alanı Backlink Analytics aracıyla çalıştırabilirsiniz ve yalnızca ona bağlananları değil, o alan için AS’yi görürsünüz. Bunu, alanın genel bakış sekmesinde bulacaksınız:

resim.png

Unutmayın, bağlantı kurmanın amacı, yüksek Otorite Puanına sahip sitelerden bağlantılar kazanmak olmalıdır ve bu araçlardan elde edilen verilerle, bu içgörüleri potansiyel araştırmanıza katabilirsiniz. 

Benzersiz Etki Alanları

Bağlantı kurma başarısının bir diğer kritik metriği, sitenize işaret eden bağlantı kök etki alanlarının sayısıdır, hatta geri bağlantı sayısının üzerindedir. Çalışmalar , bağlantı alanları ve daha yüksek sıralamalar arasında açık bir ilişki olduğunu göstermiştir. Etki alanı çeşitliliği, stratejinizin bir parçası olarak kilit bir odak noktası olmalıdır.

Yönlendirilen alanlar tablosu

Kredi bilgileri: Backlinko

Backlink Analytics aracının yönlendiren alanlar sekmesini kullanarak sitenize bağlanan benzersiz alan adlarının sayısını görebilirsiniz.

resim.png

Güncel İlgi

Her zaman kendi sitelerinizle topikal olarak uyumlu sitelerden bağlantı almayı hedeflemelisiniz. Örneğin, bir seyahat sitesi işletiyorsanız, kazandığınız bağlantıların çoğunun diğer seyahat sitelerinden gelmesini hedeflemelisiniz; blogcular, çevrimiçi yayıncılar (Lonely Planet gibi), turizm kurulları ve benzerleri. Mantıklı.

Bununla birlikte, eğer doğal ve mantıklıysa, diğer konulardan bazı bağlantılara sahip olmak sorun değil; çoğunluğun topikal olarak yakın bir şekilde hizalanmasını hedefleyin. 

Dijital PR, markadan bahsetme ve haber hırsızlığı gibi tekniklerle kaliteli geri bağlantıların nasıl kazanılacağını anlamak için çalışan bağlantı kurma stratejilerine yönelik ayrıntılı kılavuzumuza göz atabilirsiniz. Mükemmel bağlantılar oluşturmak ve geri bağlantı profilinizi çeşitlendirmek için kullanabileceğiniz birçok etkili taktik var.

Sayfa Dışı SEO Taktiği #2: Marka Oluşturma

Google’ın markaları ödüllendirdiği artık bilinen bir gerçek. 

Ve marka oluşturma faaliyetleri, daha geniş SEO ve pazarlama stratejinizin önemli bir parçasını ve sayfa dışı SEO yaklaşımınızın bir parçasını oluşturmalıdır. Ve bir kez daha, her şey hem kullanıcılar hem de arama motorları için çevrimiçi otoritenizi oluşturmaya geri dönüyor.

Ancak marka oluşturma, SEO stratejinizle nasıl kesişir ve başarı ölçütleri nelerdir?

Marka Aramaları

Markanızı inşa ettiğinizin belki de en hayati göstergelerinden biri artan marka aramalarıdır. Bu, marka adınız, ürünleriniz veya alan adı aramalarınız olabilir.

Markalı aramalarınızın zaman içinde nasıl değiştiğini görmek için Anahtar Kelimeye Genel Bakış aracına gidin ve marka adınızı girin. Arama hacimlerinin geçen ay nasıl değiştiğini gösteren bir ‘trendler’ kutusu göreceksiniz.

marka arama trendleri

Markanıza olan ilgiyi takip etmenize yardımcı olması için Google Trendler’e de bakabilirsiniz .

Yine marka adınızı girin ve ilginin zaman içinde nasıl değiştiğini görün; 2004 yılına kadar geriye bakmak mümkün.

Marka aramalarında Google trendler tablosu

Marka oluşturma çabalarına odaklanmanın bu kadar önemli olmasının başka bir nedeni daha var ve bu da marka SERP’leri.

Marka SERP’leri nelerdir? Bunlar, birisi marka adınızı aradığında gösterilen arama sonuçlarıdır.

Bunların itibar üzerinde bir etkisi olduğunu düşünebilirsiniz, ancak güçlü bir SEO düşüncesi de vardır. Marka oluşturma çabaları, Google’ın güvenilirliğinizi anlamasına yardımcı olur, bu yüzden bu kadar önemli bir sayfa dışı SEO taktiği haline geldi. 

Bir marka oluşturduğunuzda, proaktif olarak onlar için çalışmasanız bile, web’de doğal olarak bağlantılar ve bahsetmeler kazandığınızı da göreceksiniz. 

Sayfa Dışı SEO Taktiği #3: İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlamasını düşündüğümüzde, bunu yalnızca bir sayfa SEO taktiği olarak düşünmek çok kolaydır – bu varlık, web sitenizde yer alan içeriğin oluşturulması ve yayınlanması.

Ancak bütünsel bir bakış açısıyla içerik pazarlaması hem sayfa içi hem de sayfa dışı taktikleri kapsar. Sitenizde harika içerik yayınlamak, içerik pazarlamasının yalnızca bir parçasıdır; oluşturduğunuz ve web’de herhangi bir yerde yayınladığınız herhangi bir içerik, içerik pazarlaması kapsamına girer.

Bir konuk yazısı yazarsanız veya üst düzey bir gazeteye bağlanan bir bilgi grafiği yayınlarsanız, bu içerik pazarlamasıdır. 

Mükemmel, ilgi çekici varlıklar oluşturmak, içeriğinizi tanıtmayı kolaylaştırabilir ve başkalarını da onu paylaşmaya teşvik edebilir. Sayfa dışı sinyalleri artırmaya yardımcı olan tipik içerik pazarlama taktikleri şunları içerir:

  • Blog gönderileri
  • bilgi grafikleri
  • Anketler, çalışmalar ve araştırma makaleleri
  • Teknik İncelemeler ve e-Kitaplar

İçerik pazarlaması, bağlantı kurma, sosyal medya ve halkla ilişkiler gibi diğer sayfa dışı tekniklerle de iyi çalışır.

Oldukça basit, harika bir içeriğiniz varsa, insanlara bundan bahsedin. İnternette ilgi çeken popüler konuları bulmanıza ve içeriğinizi tanıtmak için en alakalı sektör medyasını bulmanıza yardımcı olması için İçerik Pazarlama Araç Setimizikullanabilirsiniz .

Sayfa Dışı SEO Taktiği #4: Halkla İlişkiler

PR ve SEO uzun zamandır iki farklı pazarlama disiplini olarak görülüyordu ancak son yıllarda çizgiler bulanıklaştı ve ikisi bir araya geldi.

Dijital PR, artık birçok SEO uzmanının tercih ettiği bağlantı kurma taktiğidir, çünkü büyük ölçekte otorite bağlantıları kazanmanın mükemmel bir yolu olduğu göz önünde bulundurulur. Harika bir hikayeyi ve buna karşılık gelen bağlanabilir varlıkları tanıtmak için PR taktiklerini kullanabilirsiniz ve bunun sonucunda önemli miktarda bağlantı kazanmak mümkündür.

Yakın zamanda yapılan bir araştırma , ortalama bir kampanyanın 10 ila 24 benzersiz bağlantı alanından bağlantı kazandığını vurguladı.

resim.png

PR, sayfa dışı SEO sinyallerine, yalnızca bağlantılar oluşturmaya yardımcı olmaktan daha fazla şekilde katkıda bulunur. Harika bir PR kampanyası şunları da yapabilir:

  • Marka bilinirliğini ve sonuçta ortaya çıkan marka aramalarını artırın.
  • İşletmenizi hedef kitlenizin önüne koyun ve sizin hakkınızda konuşmalarını sağlayın.
  • Yönlendirme trafiğini yönlendirir.
  • Sizi sektörünüzde bir düşünce lideri olarak konumlandırır ve güven sinyalleri oluşturmaya yardımcı olur.

Sayfa Dışı SEO Taktiği #5: Yerel SEO

Yerel SEO , başlı başına eksiksiz bir SEO disiplini olsa da, bazı öğeler sayfa dışı SEO taktikleridir – ikisi Google My Business ve alıntılardır.

Google Benim İşletmem

Google My Business, hemen hemen her yerel işletmenin çevrimiçi varlığında hayati bir rol oynar. Yine de, sayfanızı optimize etmenin ve onu harita paketinde sıralamanın sayfa dışı SEO olduğunu unutmak kolaydır.

GMB sizin web siteniz değildir ve unutmayalım ki siteniz dışında herhangi bir şeye odaklanan her türlü çaba sayfa dışı olarak kabul edilir. 

Yakın zamanda , tüm Google aramalarının %46’sının yerel bilgi aradığı ve her 5 tüketiciden 4’ünün yerel bilgileri bulmak için arama motorlarını kullandığı bildirildi . Basit bir gerçektir ki, yerel GMB sonuçları arasında yer alan işiniz değilse, rakiplerinizden biridir.

Girişinizi optimize etmenize ve sayfa dışı stratejinizin bir parçası olarak platformdan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğinizi anlamanıza yardımcı olacak ipuçlarını ve püf noktalarını öğrenmek için nihai Google My Business kılavuzumuza göz atın .

alıntılar

Alıntı, genellikle işletmenizin NAP’sine (ad, adres ve telefon numarası) atıfta bulunan, işletmenizin çevrimiçi olarak belirtilmesidir. Bunları işletme listeleri olarak düşünün.

SERP’lerde veya harita paketinde coğrafi olarak hedeflenen arama terimleri için sıralama yapmak isteyen yerel bir işletmeyseniz, alıntıların öneminden kaçamazsınız.

Ancak alıntılarla başarının anahtarlarından biri tutarlılıktır. Tutarsız alıntılar, tutarlılık eksikliğini gösterir. 

Tüm NAP referanslarınızın eşleştiğinden emin olmak için zaman ayırmalısınız.

Alıntılarınızı denetlemek, yeni fırsatlar bulmak, kopyaları temizlemek ve incelemeleri yönetmek için Listeleme Yönetim Aracımızı kullanabilirsiniz .

Alıntı listeleme yönetim aracı istatistikleri

Sayfa Dışı SEO Taktiği #6: Sosyal Medya

Sosyal öncelikli bir dünyada yaşadığımız inkar edilemez. Düzenli İnternet kullanıcılarının %93’ü sosyal medyaya giriş yapıyor .

Sosyal medya, web’i kullanmada ve sorularımıza yanıt aramada büyük bir rol oynuyor. Şöyle düşünün; sosyal medya platformları bir tür arama motorudur (veya cevap motorudur .)

Ancak sosyal paylaşımların doğrudan bir sıralama faktörü olmadığını bilmelisiniz. Sosyal medya platformlarını arama motorları ve keşif platformları olarak ele alın. 

Sosyal medyadaki varlığınız, sizi potansiyel müşterilerin ve sorularına yanıt arayan veya kullandıkları sosyal ağlarda doğru markaları arayan müşterilerin önüne çıkarabilir.

Sosyal medya da sıklıkla bir müşteri hizmetleri platformu olarak kullanılmaktadır.

Bir müşteri, bir soru veya soru sormak için markanızla konuşmak mı istiyor? Müşterilerinizin çoğu, ilk bağlantı noktası olarak sosyal ağlara ulaşacak.

Güçlü bir varlık göstermeli, profesyonelce iletişim kurmalı ve sosyal medyayı, hem mevcut hem de potansiyel müşterilerin satış yolculuklarının bir parçası olarak keşfedecekleri başka bir marka kanalı olarak görmelisiniz.

Sayfa Dışı SEO Taktiği #7: Forumlar

Sayfa dışı SEO taktiği olarak önerilen forumları görmek sizi şaşırtabilir. Neden? Niye?

Çünkü SEO’lar yıllarca (yüksek veya düşük kaliteli) bağlantılar oluşturmanın bir yolu olarak forumları, yorumları ve diğer UGC platformlarını spamladı. Bu nedenle birçok kişinin dikkati forumlardan tamamen uzaklaştı. 

Daha kapsamlı bir stratejinin parçası olarak kullanıldığında, forumlar pazarlama karmanıza gerçek değer katabilir. Bağlantı oluşturmak için forumları kullanmak yerine, farklı bir zihniyetle girin.

Forumları, uzmanlığınızla ilgili konuşmalara doğrudan katılmanın, kendinizi bir uzman olarak konumlandırmanın ve hızla bir uzman veya uzman olarak görülmenin bir yolu olarak kullanmayı düşünün. 

Çok az sayıda başka platform, sunduğunuz ürünler hakkında zaten sorular soran potansiyel müşterilerle açık tartışmalar yapmanıza olanak tanır. Bu, ilişkiler ve güven oluşturmaya başlamanın harika bir yoludur. 

resim.png

Biraz çaba ve bağlılıkla, nispeten kolay bir şekilde güçlü bir topluluk ve forumlardaki izleyicilerden güven düzeyi oluşturabilirsiniz. Reddit ve Quora, kullanılacak önemli büyük ölçekli platformlardır, ancak nişinizdeki forumlar da aynı derecede etkili olabilir.

Forumların popülaritesi 2000’li yıllardaki en parlak günlerinden bu yana azaldı, bu nedenle rakiplerinizin orada olmayacağı oldukça yüksek bir şans var, bu da herhangi bir gürültüyü kesmeyi çok daha kolay hale getiriyor.

Sayfa Dışı SEO Taktiği #8: Etkileyen Pazarlama

Etkileyici pazarlama bugün birkaç farklı biçimde gelir. Birkaç yıl geriye sarın ve taktik, blog yazarlarının sponsorlu gönderiler yapmasıyla ilgiliydi. Bugün her şey Instagram, YouTube ve TikTok ile ilgili.

Etkileyici pazarlama, markanızı oluşturmanın, içeriğinizi güçlendirmenin ve yeni kitlelere ulaşmanın olağanüstü bir yolu olabilir. 

Sosyal ağların kendi başlarına nasıl arama motorları olduğunu zaten tartışmıştık. Google’dan farklı olarak kullanılsalar da, kullanıcıların aktif olarak içerik bulmaya çalıştıkları bir arama motoru biçimidir. 

Etkileyenler, bir işletme olarak bu platformlarda bulunmanızı sağlamak için uzun bir yol kat edebilir. 

Influencer pazarlamayı, takip edilmedikleri sürece bağlantılar oluşturmanın bir yolu olarak kullanmayın; sponsorlu içerik içindeki bağlantılar Google’ın Web Yöneticisi Yönergelerini ihlal eder . 

Sayfa Dışı SEO Taktiği #9: Etkinlikler

Etkinlikler, pazarlama stratejileri içinde geri dönüş yapıyor ve ister inanın ister inanmayın, sayfa dışı SEO stratejinize katkıda bulunmanıza yardımcı olabilirler.

Şimdi her zamankinden daha fazla, çevrimiçi etkinlikler önemlidir. Yalnızca hedef kitlenizin ilgisini çekmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda işletmenizle ilgili sosyal etkileşimi ve hatta bağlantıları yönlendirecek gerçek bir vızıltıdan da yararlanabilirsiniz.

Pazarlama stratejinizdeki etkinlikleri kullanarak indirim yapmayın. Düzgün çalışması için daha fazla çaba gerektirebilir, ancak bu vızıltıyı başka şekillerde çoğaltmak zor olabilir. Ayrıca harika bir PR kapsamı almanın harika bir yoludur. 

Sayfa Dışı SEO Taktiği #10: Misafir Paylaşımı

Konuk gönderme, izleyicilerine bilgi ve değer sağlamak için başka birinin web sitesine içerik göndermeyi içerir. 

Doğru yapıldığında, misafir ilanı, yalnızca bağlantılar oluşturmanın bir yolu olarak kullanılmaktan çok, pazarlama stratejinize çok daha fazla katkıda bulunabilir. 850 SEO uzmanıyla yaptığımız çalışmadakanıtlandığı gibi, en etkili bağlantı kurma taktiklerinden biri olmaya devam ediyor :

Bağlantı kurma stratejisi çalışması

Misafir ilanı, markanızı hedeflenen bir kitlenin önüne çıkarır, hedeflenen trafik kazanır ve sizi alanınızda bir uzman olarak konumlandırmanıza yardımcı olur.

Konuk göndermenin birincil amacı, yeni bir kitleye ulaşmak, ilgili bir sitenin trafiğinin önüne geçmek ve markanızı oluşturmak olmalıdır. Taktiğe bu zihniyetle yaklaştığınızda, bunun çok değerli olabileceğini göreceksiniz.

Konuk olarak paylaşım yapmanızın tek nedeni linkler olmamalıdır; bunlar gerçekleşirse ek bir fayda olmalıdır.

Konuk blog yazarlığını kullanma kılavuzumuzla konuk gönderilerinin faydaları ve dökümü hakkında daha fazla bilgi edinin .

Sayfa Dışı SEO Taktiği #11: Podcast’ler

Podcast’ler şu anda delicesine popüler ve her ay daha fazla dinleyici kazanmaya devam ediyorlar. Amerikalıların %57’si en az bir kez podcast dinlemiştir .

Bunları pazarlama stratejinizin bir parçası olarak kullanmıyorsanız, büyük fırsatları kaçırıyor olabilirsiniz. 

Faydalarına bakalım:

  • Çoğu işletme, stratejilerinin bir parçası olarak hala podcast kullanmıyor; bu, rekabet avantajı elde etmenin harika bir yolu.
  • Yeni kitlelere ulaşmanın, uzmanlığınızı paylaşmanın ve Google dışındaki arama motorlarında görünürlük kazanmanın harika bir yoludur.
  • Apple’ın Podcast’leri hala bir arama motorudur – anahtar kelimelerle alakalı podcast’leri bulmanızı sağlayan bir motor.
  • Google Podcasts, Listen Notes gibi başka bir şeydir .
Arama motoru olarak dinleme notları örneği

SEO’nun daha fazla arama motorunu kapsaması gerektiğini kabul eden işletmeler, nihayetinde, hangi platformu seçerlerse seçsinler, bir marka oluşturmayı ve potansiyel kitlelerini hedeflemenin yollarını bulmayı başaranlar.

Kendi podcast’inizi başlatmayı mı düşünüyorsunuz? Daha fazla bilgi edinmek  için podcasting kılavuzumuza göz atın .

Sayfa Dışı SEO Taktiği #12: İncelemeler

İnsanların %89’unun bir satın alma işlemi yapmadan önce çevrimiçi incelemelere başvurduğunu biliyor muydunuz ?

Çevrimiçi itibarınız hiç bu kadar önemli olmamıştı. İncelemeler, büyük ölçüde küçümsenmiş bir sayfa dışı SEO ve çevrimiçi itibar yönetimi taktiğidir. 

TrustPilot’ın dediği gibi , “Yorum toplamanın belki de en az anlaşılan yararı, doğru bir şekilde uygulandığında incelemelerin Google’ın sitenizi daha iyi anlamasına yardımcı olabilmesidir. Ortak anlayış, Google’ın bunları, sitenizin alan otoritesini artırabilecek marka sinyalleri elde etmek için kullanmasıdır. sonunda aramadaki konumunuz.”

Temel konulara geri döndüğünde, sayfa dışı SEO, markanızı oluşturmaya ve sizi SERP’lerin en üstünde yer almayı hak eden biri olarak gösteren sinyaller oluşturmaya geri döner. 

Üçüncü taraf platformlarda harika incelemeler toplayan bir işletme, kendisini bir marka olarak konumlandırıyor. Harika incelemeler, dönüşümleri ve bir kez daha güveni artırmaya yardımcı olur. 

resim.png

Kredi bilgileri: TrustPilot

Sayfa Dışı SEO Taktiği #13: İçerik Sendikasyonu

Bazen bir yayın, orijinal makalelerini tamamlamak için diğer kaynaklardan gelen içeriği bir araya getirmeye çalışır. Bunu, her zaman yeni içerik oluşturmaktan daha kolay olduğu için yaparlar.

İçeriğin genellikle bir TV veya radyo grubuna ait bir ağın parçası olan siteler arasında dağıtıldığını görürsünüz. Ancak yayıncılar bunu, sitelerinde her gün yayınlanan içeriği artırmak için de kullanıyor.

Yahoo! belki de diğer kaynaklardan gelen içeriği yaygın olarak dağıtan en büyük platformlardan biridir.

Erişiminizi ve okuyucu sayınızı artırmak için içeriğinizi başka yayınlarla paylaşmayı da düşünmüş olabilirsiniz.

Ancak bu, sayfa dışı bir SEO taktiği olarak nasıl ücretlendirilir?

Google’ın ne dediğine bir göz atalım :

Dikkatli bir şekilde yayınlayın: İçeriğinizi başka sitelerde dağıtırsanız, Google her aramada kullanıcılar için en uygun olduğunu düşündüğümüz sürümü her zaman gösterir; bu, tercih ettiğiniz sürüm olabilir veya olmayabilir. Ancak, içeriğinizin dağıtıldığı her sitenin orijinal makalenize bir bağlantı içermesini sağlamak faydalı olacaktır. Ayrıca, ortak materyalinizi kullananlardan, arama motorlarının içerik sürümlerini dizine eklemesini önlemek için noindex meta etiketini kullanmalarını isteyebilirsiniz.

Ortak içerik, orijinalin bir kopyası olmasıyla ilgili bariz nedenlerle genellikle Google tarafından dizine eklenmez. Ancak bu, bundan her zaman kaçınmanız gerektiği anlamına gelmez.

İçerik sendikasyonu, içeriğinizi güçlendirmenize yardımcı olabilir. URL’ler burada ayrıntılı olarak tartışılan orijinaline standart hale getirildiğinde bile, yayınladığınız çalışmanız üzerinde daha fazla göz küresi marka sinyallerini olumlu yönde etkileyebilir . 

Sayfa Dışı SEO’nuzun Sırada Olduğundan Emin Olun

Bu günlerde sayfa dışı SEO’yu görmezden gelemezsiniz, ancak bunun bağlantı kurmaktan çok daha fazlası olduğunu kabul etmek önemlidir.

Sayfa dışı SEO, sıralama faktörlerini etkileyen sinyalleri yönlendirmeye odaklanmaktan, optimizasyona, içerik oluşturmaya ve Google’ın yanı sıra diğer arama motorlarında sıralamaya odaklanmaya doğru kaymıştır.

Önce markayı düşünün ve sayfa dışı SEO’nuzun markanızın çevrimiçi varlığında gerçek bir fark yaratma olasılığı çok daha yüksek olacaktır. 

Bu, yazarın biyografik bilgileri olup siz, iterasyonlarınız, geçmişiniz ve deneyiminiz hakkında daha fazla bilgi vermek için kullanılabilir.

Bizim ve Blog Hakkında

Müşterilerimizin çeşitli kilit alanlarda harika sonuçlar elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Ücretsiz fiyat teklifi isteyin

Rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en yüksek sıralamalar için rekabet edebilmek için web sitelerinin organik arama puanlarını önemli ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Haber bültenimize abone ol!

Blog yazılarımız

Tüm blog yazılarını gör